Kuidas veebidisain mõjutab 2021. aastal sisuturundust?

Home - Sisuturundus - Kuidas veebidisain mõjutab 2021. aastal sisuturundust?
Sisuturundus

Veebilehe disain ja sisuturundus töötavad koos. Kui veebilehe sisu on tugev, aga veebilehe disain jääb nõrgaks, siis saab loodud sisu vähem tarbijate tähelepanu ning pärsib uute külastajate konverteerumist klientideks. Järgnevas postituses anname Sulle mõned mõtted millele veebilehe puhul tähelepanu pöörata ja mille kallal 2021. aastal võiksid töötada.

Mis on sisuturunduse eesmärk?

Sisuturunduse eesmärgiks on luua väärtuslikku, informatiivset ja relevantset sisu, mis kõnetab teenuse või ettevõtte jaoks õiget sihtgruppi või sihtgruppe. Hästi tehtud sisuturunduse tulemuseks on ettevõttele kasulik reaktsioon kliendi poolt – ostu sooritamine või teenuse tarbimine. Korralikult tehtud sisuturundus aitab tõsta brändituntust ja ettevõtte müüki.

Veebidisain

Veebidisaini eesmärgiks on luua veebileht, mis on kasutaja jaoks võimalikult puhas ja lihtne ning kus on tarbijal võimalik mugavalt sisu tarbida ja lugeda.

Esmamulje loeb palju

Visuaalselt meeldiv veebidisain võib jätta uuele külastajale usaldusväärse ja positiivse esmamulje juba esimeste sekundite jooksul – isegi enne seda kui külastaja jõuab sisu hakata lugema. Kui veebileht ei jäta visuaalselt head muljet, võib külastaja lehelt juba esimeste sekundite vältel lahkuda. Keskmiselt teeb külastaja oma otsuse järgmise sammu kohta veebis esimese viie sekundi jooksul. Mida ütleb koduleht Sinu brändi kohta?

Veebileht peab nägema välja professionaalne. Selgelt ajast maha jäänud koduleht ei ole külastajale kahjuks köitev ning ei loo brändi suhtes usaldusväärsust. Veebidisaini üheks eesmärgiks on luua külastajaga usaldusväärne side ning anda edasi Sinu brändi fundamentaalseid väärtuseid.

Korralikult ehitatud ja disainitud veebileht aitabki külastajal hakata Sinuga usalduslikku sidet looma ning aitab veenduda, et Sinu poolt pakutav teenus või toode on tema jaoks hea ja õige otsus.

Veebilehel navigeerimine

Sõltumata sellest kas Sinu veebilehele on pandud palju või vähe sisu, peab olema kodulehe navigeerimine ehitatud ülesse lähtuvalt sellest, et see oleks külastajale arusaadav ja lihtne. Külastaja peab saama veebilehel liikuda kiiresti ja leidma sekunditega üles selle mida ta soovib leida. Selle asemel, et panna ühele leheküljele kokku liiga palju sisu, loo näiteks drop-down menüü, mis aitab külastajal kiiresti üles leida vajalikku informatsiooni. Liiga keerulised veebilehed panevad külastajaid lehelt ruttu lahkuma ja mõjuvad bounce rate’le negatiivselt.

Sisu ülesehitus

Hästi läbi mõeldud veebilehe navigatsioon ning ilus veebidisain on üks pool kogu valemist. Lisaks sellele peab olema kirjutatud sisu kergesti loetav. Tekst peab olema asjakohane, pilkupüüdev ja konkreetne. Teksti tasub küljendada väiksemateks loetavateks lõikudeks, et selle lugemine teha külastajale võimalikult mugavaks.

Sisu font peab olema piisavalt suur, et teksti oleks kerge lugeda. Väikese fondiga teksti on keeruline ja ebamugav lugeda. Fonti ja fondi suurust tuleks hoida kogu sisu ja lehekülje vältel samana.

Sisu muutub iga aastaga aina olulisemaks. Nii ka 2021. aastal. Kas oled kursis sellega, et missugused on parimad sisuturunduse strateegiad Sinu eesmärkide täitmiseks?

Suurimad 2021. aasta trendid on teksti asjakohasus vastavalt teemale, personaliseeritud lähemine ja suurte teemade jagamine väikesteks osadeks.

Paku oma sisuga väärtust

Väärtust loov sisu on endiselt tarbija seisukohalt kõige olulisem sisu ning see trend kasvab jätkuvalt igal aastal. Arvestades, et tänapäeval on saadaval väga palju erinevat sisu, tootekirjeldusi, õpetusi, siis on ka tarbijad muutunud aasta-aastalt aina valivamaks selle suhtes, et millele nad pühendavad oma tähelepanu ja aega.

Brändid peavad fokusseerima sellele, et kuidas tuua tarbijatele veelgi rohkem väärtust lisaks sellele, et kirjutada lihtsalt tavaline toodet või teenust tutvustav tekst.

Sisu fookuseks võiks olla näiteks see, et kuidas aitab antud toode või teenus lahendada mingeid probleeme või muresid tarbija elus. Kvaliteetne sisuturundus peaks aitama vastata tarbijapoolsetele tekkinud küsimustele ning kasvatama brändi vastu usaldusväärsust ja huvi.

Ekspertarvamus võidab

Tarbijad tahavad kuulda ekspertarvamust ning seetõttu on hakanud Google oma algoritmis panema rohkem rõhku sellele, et leida ja muuta nähtavaks veebilehed, kus on võimalikult palju ühe või teise teema kohta käivat ekspertarvamust avaldatud.

Parima nähtavuse saavutab Google silmis sisu, milles on välja toodud teemakohased märksõnad ning lisaks sellele sobib see sisu kokku ka kogu ülejäänud veebilehe sisu ja kontekstiga. 2021. aasta suunaks võiks olla luua sisu või anda edasi ekspertarvamust spetsiifiliste teemade kohta ning samm-sammu haaval laiendada oma teemasid.

Loo sisu eelkõige lähtuvalt tarbijatest, mitte otsingumootorist

Varasematel aastatel oli võimalik saavutada tulemusi kirjutades sisu lähtuvalt sellest mis võiks tarbijate reaalse huvi asemel lihtsalt Google otsingumootorile meeldida – postitustes korrutatu korduvalt suurel hulgal sarnaseid märksõnu jne. Tänaseks on algoritmides toimunud evolutsioon ning algoritmid proovivad nähtavale tõsta eelkõige sisu, millest on tarbijale kõige rohkem tegelikku praktilist kasu.

Lisaks võimalikult kvaliteetsele sisule on olulisteks faktoriteks ka veebidisain, UX ja veebilehe laadimise kiirus. Algoritmi muudatuste eesmärgiks on pakkuda tarbijatele võimalikult inimlikku ja teemakohast sisu. Tarbijad tahavad tunda, et sisu on personaalne ning suunatud just neile.

Sisu jaotamine väiksemateks spetsiifilisteks osadeks

Võimalikult hea arusaadavuse loomiseks tasub jagada suur teema väiksemateks spetsiifilisteks osadeks ning kirjutada iga spetsiifilise osa kohta eraldi postitus või artikkel. Hea praktiline nipp selleks on võtta näiteks mõni suuremahuline e-raamat ja kirjutada iga peatüki või idee kohta eraldi blogipostitus.

Seeläbi saavad külastajad tarbida sisu väiksemates mahtudes korraga. See muudab sisu kergemini vastuvõetavamaks. Kui külastajale pakutav sisu meeldib, siis ta võibki jääda pidevalt Sinu lehele tagasi tulema, et lugeda uusi väiksemaid postitusi või artikleid.